CİHAT NE DEMEKTİR, HZ. PEYGAMBER CİHAT’I NASIL UYGULADI (1)
Cihat, elden gelen tüm çabayı sergilemek anlamına gelir. Kurani cihat kavramı kutsal savaş anlamına asla indirgenemez. Cihat, insan’ın Allah davasında harcadığı yüksek çaba anlamına gelir. Kuran’ın (25-Furkan/52 )Ayette cihat ederken kullanılacak şeyin silah değil söz yani ilahi kelam olması dikkat çekicidir.Madem öyle, artık sen inkârcılara uyma ve onlarla bu (vahiy) sayesinde tüm gayretini sarf ederek büyük bir cihada giriş.( Furkan/52)Kuran’a göre meşru savaşın gerekçesi Müslüman olmamak değil, saldırganı saldırısından vaz geçirmektir.Size karşı savaş açanlara siz de Allah yolunda savaşın, fakat saldırganlık yapmayın, Allah saldırganlık yapanları sevmez. (2- Bakara/ 190.Allah size, sizinle din savaşı yapmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayan kimselerle iyilik ve fedakârlığa dayalı bir ilişki geliştirmenizi yasaklama: Çünkü Allah fedakâr olanları pek sever.( 60-Müntehine/8.) Allah size, yalnızca sizinle din savaşı yapan ve sizi yurtlarınızdan çıkaran veya sizin çıkarılmanıza destek verenlerle dostluk kurmanızı yasaklar: artık kim onlarla dostluk kurarsa, işte onlar zalimlerin ta kendileridir. (60- Mümtehane/ 9)Eğer Allah, yeryüzündeki herkesin iman etmesini murat etseydi, bunu yapardı. Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzündeki herkes kesinlikle topyekûn iman ederdi: ne yani, şimdi sen iman edinceye kadar insanları zorlayacakmısın. (10-Yunus/99)Onları imana zorlamak yerine, onları peygamberleri ve kitapları aracılılığıyla imana davet et. (3-Ali-imran/110) Meşru savaşın hedefi yeryüzünde Müslüman olmayan kimse bırakmamak değildir.Kuran’a göre meşru savaşın hedefi, inanca baskı’yı (fitne) ortadan kaldırmaktır. (2-Bakara/193)Cihat ne toprak fet etmek. Ne de adam öldürmek, cihat, insanları gönlünü kazanmaktır. İslam, kelimenin tam anlamıyla barış: Müslim, ise, bu barışı içinde yaşayan ve dışında yaşatan bir barış gönüllüsü demektir. Cihat inancı uğruna vahiy tebliğ etmektir. Cihat, bir ideolojiye indirgenemez. Kuran bilgisinden ve tevhit bilincinden yoksun cahil insanlar, cihat’ı adam öldürmek olarak anlamaktadırlar. İnsanları mağdur edip, yerinden yurdundan ederek, İslam devleti de kurulamaz.Bakınız Mustafa İslamoğlu, Cihadı şöyle açıklamaktadır. Cihat elden gelen tüm çabayı harcamak, bir şeyi başarmak için var gücüyle çalışmak demektir. Savaşmak da amacın gerçekleşmesi için en son çabayı harcamak olduğundan, cihadın kapsamına girerse de bu kelimenin asıl anlamı, savaş değil, çalışmak çabalamak, didinmek, uğraşmaktır. Cihat olaylara karşı bir sorumluluktur. Şahitliktir.Aynı kökten gelen icdillat da kapalı bir konuyu açığa çıkarabilmek, bir problemi çözebilmek için, elden gelen bütün çabayı harcamak demektir. Savaş anlamındaki harpten çok daha kapsamlıdır Harp de cihadın bir parçası olabilir, Ama cihadı basitçe savaş diye tercüme etmek yanlıştır.Çünkü Hz, peygamber Mekke’deyken de İslam’ın yayılması için, müşriklerle cihat ediyordu, ama cihadı savaş değil, düşünce alanındaydı.Kuran’a göre meşru savaşın gerekçesi Müslüman olmamak değil, saldırgan ve mütecaviz olmaktır. 2-Bakara/190. 60/8-9. Eğer Allah yeryüzündeki herkesin iman etmesini murat etseydi bunu yapardı. Meşru savaşın hedefi yeryüzünde Müslüman olmayan kimse bırakmamak değildir. Kuran’a göre meşru savaşın hedefi inanca baskıyı (fitne) ortadan kaldırmaktır.( 2-Bakara/193.)Tarihimiz de yeni bir Moğol istilası başladı, bu istila İslam ülkelerini yakıp yıkıyor. Mezheplerin ve cemaatlerin yetiştirdiği bu cihat’çı caniler, İslam adına, din adına katliam yapmaktadırlar.Bu acımasız insan katilleri katliamları yapanlarda, kendilerini İslam’ın kurtarıcısı olduklarını sanmaktadırlar. Katlettikleri ve akıttıkları kanları da kâfirlerin canı ve kanı olduğuna inanmaktadırlar.Bu zalim ve bir o kadar da kara yüzlü, insanlara sormak lazım, dünya da terör ve zulümle hangi İslam devlet’i kurulmuştur. Velev ki kurdunuz, insanlar sizin bu yaptıklarınızı nasıl kabullenecekler. Size nasıl güvenecekler, insanları katledenler bu acımasız caniler, hangi İslamı dininin temsilcileri olacaklar. Bunların Moğollardan farkı nedir, onlar da insanları katlettiler yurtlarını yağmaladılar, çekirge sürüsü gibi ülkeleri yakıp yıktılar, aynı şeyleri bu cihatçı canilerde yapmaktadırlar.Batı’ ülkelerinin yıllarca eğitip beslediği bu canileri, bir gün sıra’nın kendileri de geleceğini hiç düşünemediler. Şimdilerde ise bunun bedelini yavaş yavaş ödemeye başladılar. Bu örgütleri istedikleri gibi kullanan, daha sonraları bunları kontrol edemez duruma düştüler. Bu ülkelerin geçmiş tarihlerine bakarsanız sicillerin çok bozuk olduğunu görürsünüz. Şimdi ise kendi ülkeleri ve insanları da bundan nasiplerini almaya başladılar. Daha evvel kılını kıpırtmayanlar, bu tehlikeyi göremeyenler veya görmezden gelenler, bunlara karşı yeni tavır almaya başladılar. Ancak iş işten çoktan geçti, yangın alevleri evin her yerini sardı itfaye yangını söndürmekte geç kaldı. Yapılan bu olaylar karşında bizdeki bazı devlet ve millet düşmanı belirli yerlerden, pahalı beslenen köşe yazarları da zil çalıp oynamaktadırlar. İşte Terörüz Müslümanlar bunlar diye, diğer masum inançlı insanları da hedef göstermekteler, yazıklar olsun sizlere de.Cihat üç kısma ayrılır.1-Açık düşmana karşı savaşmak.(yurt savunması yapmak)2-Gizli düşman olan şeytanla savaşmak.3-İç düşman olan nefisle savaşmak.En büyük maneviyat cihattır, insanların gönlünü kazanmaktır. İlk peygamberlik yıllarında ve genelde bütün Mekki ayetlerde cihat ebedi mutluluğu sağlayacak olan Tevhit dinini yaşamak ve yaymak için bütün çabayı harcamak anlamında kullanılmıştır.Mekke döneminin ortalarına doğru indiği tahmin edilen Furkan suresinde peygambere kendisine gelen vahye dayanarak büyük cihat emredilmektedir. Onunla büyük cihat et.25-Furkan/42-52. Ayetinde Hz. Peygambere silahla değil, kuran ile cihat etmesi emredilmiştir ki bu manevi cihattır. Cıhad insan’dan insana olan fetihtirAyetteki kâfirlerin sözüne aldırmaması açık acık anlatan Kuran’a dayanarak, var gücüyle insanları irşat için, caba harcaması emredilmektedir. Hz. Peygamber’in inançsızların itirazlarına ve engellemelerine aldırış etmeden, gece ibadetlerini sürdürmesi tertille düşüne-düşüne Kuran okuması ve müşriklerin yalanlamalarına sözlü saldırılarına sabırla karşılık vermesi en büyük manevi cihattır ayrıca Ankebut-/69-85. Hac/78-88. Enfal/72-75. Nahl/125. Tahrim/9. Tevbe/73.ayetlerin Mealini de ikinci yazımda verecem okuyunuz.Cihat toprak kazanmak için yapılan savaş değildir. İslam’ı tebliğ etmek için yapılan seferlerdir.Bu konuyu tam anlatmam için, yazı biraz uzun olacak sizleri ( okuyucuları) da sıkmamak amacıyla cihat yazısını iki ye bölmeyi uygun gördüm, Devamı birkaç gün sonra gönderecem. Saygılarımla