EVLATLIĞIN ASLI NEDİR, KURANIN GÖRÜŞÜ NEDİR?

Yayınlanma: 14.08.2017 09:26 Güncelleme: 19.08.2017 08:05

Allah hiç kimse için bir bedende iki kalp yaratmamıştır. Aynen böyle Vücudunu annenizin vücudu gibi, haram saydığınız eşlerinizi de hiçbir zaman sizin gerçek anneleriniz kılmamıştır. Yine evlatlıklarınızı da sizin gerçek çocuklarınız kılmamıştır. Bütün bunlar düşünmeden ağzınıza aldığınız boş laflardır. Ne ki Allah yalın gerçeği söyler ve O hep doğru yolu gösterir.33-AZHAB/4.Evlatlıklarınızı bundan böyle kendi öz babalarının, adlarıyla çağırın.  Zira Allah nezdinde en doğru olan budur. Şayet onların öz babalarının kim olduğunu bilmiyorsanız bu durumda da onlar sizin evlatlarınız değil, Din kardeşleriniz ve dostlarınızdır.Bu konuda yanılırsanız, yani farkında olmaksızın onlara oğlum kızım diye hitap ederseniz, Günah işlemiş olmazsınız, fakat bunu bilinçli ve kasıtlı yapmanız halinde günaha girmiş olursunuz. Bilin ki Allah çok affedici çok merhametlidir.Ey müminler Muhammet içinizden hiç kimsenin babası değildir. Dolayısıyla Zeyd in’de babası değildir. O ancak Allah’ın elçisi ve peygamberlerin sonuncusudur. Şüphesiz Allah her şeyi hakkıyla bilir. 33-Azhab/5-40.ayetleri.Kadın hak ve hukuku geçmiş toplumlarda batıl inanca dönüşmüş, kadınlar adeta pazarda satılan mal gibi olmuş, boynunda tasması olan, bir köle değersiz bir varlık gibi İtilip kakılmış. Sorumsuz ve zalim erkekler tarafından cahiliye yeminlerle, sen bana anam gibisin diye, kapı dışarı edilmişler. Bu kadınların bir başka erkekle de evlenmelerine de izin verilmemiştir yasaklamışlardı.Yüce Allah bu davranışları Azhab/4. ayetle yasaklamıştır. Ayrıca Mücadele/süresinin 1-2-3 ayetlerinde de yasaklanmıştır. Bu davranışları kökten kaldırılmıştır. Evlatlık konusu ise şöyle gelişmiştir.Hz peygamberimizin ilk eşi Hatice hanımı, kölesi olan zenci Zeyd diye bilinen, kölesini özgürlüğüne kavuşturdu ve Peygamberimize hediye etti. O da usulüne uygun bir şekilde ilan ederek, Onu evlatlık edindi. O artık Muhammed’in oğlu Zeyd diye anılmaya başladı.Kuran bakıma muhtaç bir çocuğun ve yetimlerin bakımını üstlenmeyi asla yasaklamaz, birde teşvik eder. Ancak nesebini soyunu sonradan öğrenen evlatlıkların kişiliklerinde ve şahsiyetlerinde büyük bir yıkım olacağı için, Kişinin gerçek nesebinin doğru bir şekilde söylenmesini emreder. Çocukların ise evlilik yoluyla olan, öz çocukların kendi çocukları sayılacağını müminlere bildirmiştir.Allah siz evlatlıklarınızı öz oğullarınız gibi öyle söylüyorsunuz, ama onlar sizin öz evlatlarınız olamayacağını bildiriyor. Yani evlatlıklarınızın gerçek neseplerini gizlemeyin, onlara doğruyu söyleyin diye emreder. Ebu Hanife ye göre bu ayetler evlat edinmeyi hukuki düzenleme getirdiğinin kanıtıdır der.  

Devamını Okumak İçin Tıklayınız