EKİM AYI GELDİ, TARLAYI NASIL EKECEĞİZ
Yayınlanma :
26.10.2015 11:58
Tarlayın başına var. Tohum’unu tarla’yın sürülmüş toprağına bırak. Kafanı kaldır göğe bak. Allah’tan rızkını rahmetinden, iste ve iki damla gözyaşı akıt. İki damla gözyaşı senin tarlana iki bulut rahmet olsun. Allah’a dua et, Allah’ım elimin emeği anlımın teri sermayemi senin toprağına bıraktım ektim. Rahmetini bereketini sizden bekliyorum de.
Allah’ı anmak Allah’ı sürekli gündemine almak, o yokmuş gibi düşünmemek, konuşmamak yaşamamak ve sonuçta Allah’ın gündeminde kalmaktır. Hayatı biz anlamasak da anlamlı, Biz fark etmedik diye hayat anlamını kaybetmez.
Cennet amellerin bedeli değil kerim olan Allah’ın bir ödülüdür.
Rabbimiz bize hem dünya da iyilik ver, hem de ahrette iyilik ver. Ve bizi ateş (cehennem) azabından koru. Diye duanı yap, bicim mevsimini saburla bekle.
RÜZGÂRLAR
.Aklını kullanan bir topluluk için gece ve gündüzün bir biri ardınca gelişinde, Allah’ın sema’dan indirerek kendisiyle ölü toprağı dirilttiğini rızık vasıtalarında ve rüzgârları çeşitli kılmasında da sayısız mesajlar vardır.
(rüzgârları) farklı-şekillerde estirmesinde’de ibretler, var bunu aklıselimle düşünen kimseler anlar. 45-Caşiye/5.
Rüzgâr kuzeyden güneye, doğudan batıya veya saparak esen rüzgârlar, sıcak veya soğuk hava kümelerini taşırlar. Rüzgâr akımlarının yeryüzünün dönmesi gece ve gündüzün oluşmasını ve gökten inen rahmet (rızıkla) yakından ilgisi vardır.
Zira rüzgâr yani lodos güneyden batıdan esen rüzgâr toprağı önce ısıtır, sonra kabartır yani mayalar toprağın üzerindeki bitkileri aşılar. Ve aşılanmasını sağlar ve arkasından getirdiği yağmur bulutlarını taşır. Ve yağmur yağınca, aşılanmış ve mayalanmış toprak, yağmur suyunu kana-kana emer, böylece susuzluğunu giderir. Toprakta üzerinde bulunan bitkilerin tohumunu büyütür ve olgunlaştırır.
Bunu yaparken toprağında çok çeşitlikleri vardır.
Şöyle ki çiftçiler toprağın çeşitlerini ve özelliklerini çok iyi bilirler. Ve dikkatle incelerler. Ancak onların büyük çoğunluğu toprağın (ihtiva) ettiği yani hangi maddeleri ilmi bir inceleme sonucundan öğrenmiş değiller. Toprak gerçekten gariplikler ülkesidir. Ancak ilmi araştırmalar ve etütler gerçeği ortaya çıkarmıştır. Toprak üç tabakadan oluşmaktadır. Bir üst tabaka İki orta tabaka, üç alt tabaka Bu üç tabakada tabi güçlerin sebep olduğu parçalama ve kırılma ameliyesi (hareketlilik) sonucunda meydana gelir.
Toprağın aslı yanan dünya’nın sönmüş ve soğumuş kaya kitlelerinin aşınması yoluyla meydana gelmiştir. Toprağın içinde kalsiyum, meğnezyum ve potosyum maddeleri vardır.
Ayrıca toprakta Azot bulunur. Zira bitkiler büyük bir miktarda azotla beslenir. Topraktaki nitratları emer ve büyür gelişirler. Hayvanlarda bundan beslenirler bunun neticesinde bitki proteinini hayvanlar, hayvansal proteine çevirirler hayvanlarda böylece beslenmiş olurlar. Bizde onların et ve sütü yeriz. Her şeyin özü toprakta vardır.
ŞİMŞEĞİN GÖREVİ NEDİR:
Şimşekten herkes korkar ama onunda bir görevi faydası vardır. Şimşek çakınca meydana gelen elektrik akımının boşalmasıyla havada Azot ve Oksitler meydana gelmesine sebep olur. Bu Azot yağmur veya kar vasıtasıyla toprağa iner bunu toprakta yetişen bitkilerin kökleri emer bu yolla toprak Azot ihtiyacını karşılamış olur.
Yağmur suyu akar karıştırıcı, Kar suyu ise tutucu doyurucudur.
Size korku ve ümidi birlikte yaşatmak için şimşeği gösterip yağmur yüklü bulutları sevk eden o dur. 13-Rad/12.
Gök gürültüsü sınırsız bir övgüyle Onun yüce kudretini dillendirmekte, Melekler, ise bunu derin bir tazim ve saygıdan dolayı yapmaktadır. O yıldırımları gönderip dilediğini ona hedef kılmaktadır. Onlar ise dilediğini ustalık ve ince bir planla gerçekleştirmekte mahir olduğunu bildikleri halde hala Allah hakkında tartışmaktadırlar. 13-Rad/13.
Ayrıca 21-Enbiya/44. 14-İbrahim/32-33. 86-Tarık/11-14. 41-Fussulet/39. Bakınız.
RÜZGÂR VE YAĞMUR
Yüceliğime yemin olsun ki biz rüzgâr göndersek de onu o bitkileri sararmış görseler kesinlikle onun arkasından nankörlüğe başlarlar. 30-Rum/51.
Allah odur ki rüzgârları gönderir de bir bulut savrulur. Derken onu gökyüzün de nasıl dilerse öyle serer parça-parça da eder, derken yağmuru görürsün. Bulutların aralarında çıkar derken onu kullarından kimlere diliyorsa döktü verdimi derhal yüzleri gülüverir. 30-Rum/48.
Rüzgârları aşılayıcı olarak gönderdik de gökten su indirdik. Böylece sizi suladık. Siz suyu depo edemezdiniz.15-Hicr/22.
Gök gürültüsü sınırsız bir övgüyle Onun yüce kudretini dillendirmekte, melekler ise bunu derin bir tazim ve saygıdan dolayı yapmaktadır O, yıldırımları gönderip dilediğini ona hedef kılmaktadır. Onlar ise, dilediğini ustalık ve ince bir planla gerçekleştirmekte mahir olduğunu bildikleri halde, hala Allah hakkında tartışmaktadırlar. 13-Rad/13. Ayrıca 30-Rum/46. bakınız
Gökten suyu bir ölçüye göre sürekli indiren de odur. Bunun sonunda biz nasıl ölü toprağı yeniden diriltiyorsak, işte siz de öldükten sonra böyle çıkarılacaksınız. 43-Zuhruf/11.
Ve sıra salkımlı meyveleriyle boylu poslu hurma ağaçlarını, 50-Kaf/10.
Bütün kullara bir rızık olarak verdik. Eve, biz ölü bir beldeye o su ile can verdik, işte insanın yeniden dirilişi de böyle olacaktır. Kaf/11.
Hem bulutları sürükleyerek yağmuru yağdıran da rol üstlenmelerine hem de bitkilerin döllenmesin de hayati katkıda bulunmalarına bir atıftır. Her bir bulutun içinde, 350 bin ton su olduğunu ilim adamların bilimsel araştırmalardan sonra bu görüşü kamuoyuna açıklamışlardır.
O’dur rüzgârları rahmetinin önüne katıp müjdeci olarak gönderen nihayet bunlar yağmur yüklü bulutları taşıyınca, onu ölü toprağa doğru sevk edip bu yolla su indiririz ve böylece her türlü ürünün yeşerip boy vermesini sağlarız. 7-Araf/57.
Allah, rüzgârları yağmurdan önce müjdeci olarak gönderdiğini belirtir. Bilindiği gibi rüzgâr, atmosferde meydana gelen meteorolojik değişmeler sonucu meydana gelir ve eser. Yüce Allah rüzgârı bu şekilde kendisinin meydana getirdiğini ve yağmurdan önce onu haberci olarak gönderdiğini söyler.
Yani rüzgârı meydana getiren öznenin kendisi öznenin olduğunu belirtir. Her şeyin yaratıcısı, sahibi ve hâkimi olması acısından bu ne kadar doğru ise rüzgârın meteorolojik değişimler sonucu fiziksel yasa çerçevesinde meydana geldiği de o kadar doğrudur. Bu değişimlere göre, rüzgârın kimi yerde yavaş, kimi yerde hortum, kimi yerde şiddetli fırtına şeklinde estiği bilinmektedir.
Bu şartlar nerede ve ne zaman oluşursa, rüzgâr aynı şekilde eser. İşte bu, Allah’ın, rüzgâr hareketlerini düzenleyen tabiat yasasıdır.
Evrenin işleyişini düzene ve ölçüye bağlamak için bu yasaları da kendisi koymuştur.
YAĞMUR’UN: Oluşumu nasıl olmaktadır, Rüzgârlar eser ve yağmuru müjdeler. Yağmurun, güneşin ısıtmasıyla suların buharlaşması ve yükselen buharların atmosferde yoğunlaşarak oluşan bulutlardan tekrar su halinde yere inmesiyle oluşturduğunu biliyoruz. İnen bu sular sıcaklıktan kurumuş olan toprağı canlandırır ve canlılara yarar sağlayan her türlü çiftten ürünler yetiştirir. Bu da Allah’ın varlıklara rahmetidir. Onun için rahmetinin önünde müjdeci olarak gönderir, buyurur. Bu da tabiat yasalarına göre gerçekleşmemektedir.
Allah’ın tabiat yasasına göre meydana gelen olaylar zincirinin bir halkasıdır. Allah, rüzgârları yağmurun habercisi olarak gönderiyor, yağmur yağıyor, yeryüzü dirilerek canlılar için bitkiler yetiştiriyor, bunlar insanlar ve hayvanlar için rızık oluyor ve insanlar bu rızkı elde etmek için çalışıyor.
Bütün bu olaylar Allah’ın yarattığı ve tabiatta eğemen kıldığı yasalara göre ilgili şartlar altında meydana gelmesine rağmen onları kendisinin yaptığını söyler.
Yağmurun az yağdığı yerlerde yağmurun az yağması maddimidir yoksa manevimidir. Bunu çok düşünmek gerekir.
Sebebi ilahimidir, yoksa o yerin çevreyle ilgili durumu ve insanların doğaya sorumsuzluğumudur. Yağmurun az yağması bozulan dengelerin sebebimidir. Yoksa toprak anaya ihanet ve sadakatsizliğimidir.
Değer verilmeyen varlıklar yok olur yok edilirle, Zira toprak bizim rızık sahamızdır. İlk insan toprağı eker biçer, hayatını inşa ederdi. İnsan toprağa değer verirse korursa rahmet alır. Yağmura davet çıkarılır. Daveti alan, yağmuru da, Yüce Allah gönderir.
Zira Allah insan’ın emeğini boşa çıkarmaz. Kullarına rahmetini gönderir. Yağmurun yağmasına sebep gerekir, şartlar yoksa sebepler bozulmuşsa, suda yoktur veya azdır.
Tarih de bazı milletler yağmurla yok olmuşlar (Tufan ) şımarıp azmışlar bir türlü dengeli ve sorumlu olamamışlar. Ahlaki bozulmalar ya da doğayı tahrip etmişler şimdi de öyle değilmi. Yüce Allah yiyiniz içiniz sakın ha israf edip, dengeyi bozmayın denge ölçü sorumluluk varsa hayat var. Bütün bunlar yoksa bozulmuşsa, sıkıntı tuğyan vardır.
Kaynaklar: çeşitli Kuran, tefsirleri ve bu konuyla ilgili kitaplar
Allah’ı anmak Allah’ı sürekli gündemine almak, o yokmuş gibi düşünmemek, konuşmamak yaşamamak ve sonuçta Allah’ın gündeminde kalmaktır. Hayatı biz anlamasak da anlamlı, Biz fark etmedik diye hayat anlamını kaybetmez.
Cennet amellerin bedeli değil kerim olan Allah’ın bir ödülüdür.
Rabbimiz bize hem dünya da iyilik ver, hem de ahrette iyilik ver. Ve bizi ateş (cehennem) azabından koru. Diye duanı yap, bicim mevsimini saburla bekle.
RÜZGÂRLAR
.Aklını kullanan bir topluluk için gece ve gündüzün bir biri ardınca gelişinde, Allah’ın sema’dan indirerek kendisiyle ölü toprağı dirilttiğini rızık vasıtalarında ve rüzgârları çeşitli kılmasında da sayısız mesajlar vardır.
(rüzgârları) farklı-şekillerde estirmesinde’de ibretler, var bunu aklıselimle düşünen kimseler anlar. 45-Caşiye/5.
Rüzgâr kuzeyden güneye, doğudan batıya veya saparak esen rüzgârlar, sıcak veya soğuk hava kümelerini taşırlar. Rüzgâr akımlarının yeryüzünün dönmesi gece ve gündüzün oluşmasını ve gökten inen rahmet (rızıkla) yakından ilgisi vardır.
Zira rüzgâr yani lodos güneyden batıdan esen rüzgâr toprağı önce ısıtır, sonra kabartır yani mayalar toprağın üzerindeki bitkileri aşılar. Ve aşılanmasını sağlar ve arkasından getirdiği yağmur bulutlarını taşır. Ve yağmur yağınca, aşılanmış ve mayalanmış toprak, yağmur suyunu kana-kana emer, böylece susuzluğunu giderir. Toprakta üzerinde bulunan bitkilerin tohumunu büyütür ve olgunlaştırır.
Bunu yaparken toprağında çok çeşitlikleri vardır.
Şöyle ki çiftçiler toprağın çeşitlerini ve özelliklerini çok iyi bilirler. Ve dikkatle incelerler. Ancak onların büyük çoğunluğu toprağın (ihtiva) ettiği yani hangi maddeleri ilmi bir inceleme sonucundan öğrenmiş değiller. Toprak gerçekten gariplikler ülkesidir. Ancak ilmi araştırmalar ve etütler gerçeği ortaya çıkarmıştır. Toprak üç tabakadan oluşmaktadır. Bir üst tabaka İki orta tabaka, üç alt tabaka Bu üç tabakada tabi güçlerin sebep olduğu parçalama ve kırılma ameliyesi (hareketlilik) sonucunda meydana gelir.
Toprağın aslı yanan dünya’nın sönmüş ve soğumuş kaya kitlelerinin aşınması yoluyla meydana gelmiştir. Toprağın içinde kalsiyum, meğnezyum ve potosyum maddeleri vardır.
Ayrıca toprakta Azot bulunur. Zira bitkiler büyük bir miktarda azotla beslenir. Topraktaki nitratları emer ve büyür gelişirler. Hayvanlarda bundan beslenirler bunun neticesinde bitki proteinini hayvanlar, hayvansal proteine çevirirler hayvanlarda böylece beslenmiş olurlar. Bizde onların et ve sütü yeriz. Her şeyin özü toprakta vardır.
ŞİMŞEĞİN GÖREVİ NEDİR:
Şimşekten herkes korkar ama onunda bir görevi faydası vardır. Şimşek çakınca meydana gelen elektrik akımının boşalmasıyla havada Azot ve Oksitler meydana gelmesine sebep olur. Bu Azot yağmur veya kar vasıtasıyla toprağa iner bunu toprakta yetişen bitkilerin kökleri emer bu yolla toprak Azot ihtiyacını karşılamış olur.
Yağmur suyu akar karıştırıcı, Kar suyu ise tutucu doyurucudur.
Size korku ve ümidi birlikte yaşatmak için şimşeği gösterip yağmur yüklü bulutları sevk eden o dur. 13-Rad/12.
Gök gürültüsü sınırsız bir övgüyle Onun yüce kudretini dillendirmekte, Melekler, ise bunu derin bir tazim ve saygıdan dolayı yapmaktadır. O yıldırımları gönderip dilediğini ona hedef kılmaktadır. Onlar ise dilediğini ustalık ve ince bir planla gerçekleştirmekte mahir olduğunu bildikleri halde hala Allah hakkında tartışmaktadırlar. 13-Rad/13.
Ayrıca 21-Enbiya/44. 14-İbrahim/32-33. 86-Tarık/11-14. 41-Fussulet/39. Bakınız.
RÜZGÂR VE YAĞMUR
Yüceliğime yemin olsun ki biz rüzgâr göndersek de onu o bitkileri sararmış görseler kesinlikle onun arkasından nankörlüğe başlarlar. 30-Rum/51.
Allah odur ki rüzgârları gönderir de bir bulut savrulur. Derken onu gökyüzün de nasıl dilerse öyle serer parça-parça da eder, derken yağmuru görürsün. Bulutların aralarında çıkar derken onu kullarından kimlere diliyorsa döktü verdimi derhal yüzleri gülüverir. 30-Rum/48.
Rüzgârları aşılayıcı olarak gönderdik de gökten su indirdik. Böylece sizi suladık. Siz suyu depo edemezdiniz.15-Hicr/22.
Gök gürültüsü sınırsız bir övgüyle Onun yüce kudretini dillendirmekte, melekler ise bunu derin bir tazim ve saygıdan dolayı yapmaktadır O, yıldırımları gönderip dilediğini ona hedef kılmaktadır. Onlar ise, dilediğini ustalık ve ince bir planla gerçekleştirmekte mahir olduğunu bildikleri halde, hala Allah hakkında tartışmaktadırlar. 13-Rad/13. Ayrıca 30-Rum/46. bakınız
Gökten suyu bir ölçüye göre sürekli indiren de odur. Bunun sonunda biz nasıl ölü toprağı yeniden diriltiyorsak, işte siz de öldükten sonra böyle çıkarılacaksınız. 43-Zuhruf/11.
Ve sıra salkımlı meyveleriyle boylu poslu hurma ağaçlarını, 50-Kaf/10.
Bütün kullara bir rızık olarak verdik. Eve, biz ölü bir beldeye o su ile can verdik, işte insanın yeniden dirilişi de böyle olacaktır. Kaf/11.
Hem bulutları sürükleyerek yağmuru yağdıran da rol üstlenmelerine hem de bitkilerin döllenmesin de hayati katkıda bulunmalarına bir atıftır. Her bir bulutun içinde, 350 bin ton su olduğunu ilim adamların bilimsel araştırmalardan sonra bu görüşü kamuoyuna açıklamışlardır.
O’dur rüzgârları rahmetinin önüne katıp müjdeci olarak gönderen nihayet bunlar yağmur yüklü bulutları taşıyınca, onu ölü toprağa doğru sevk edip bu yolla su indiririz ve böylece her türlü ürünün yeşerip boy vermesini sağlarız. 7-Araf/57.
Allah, rüzgârları yağmurdan önce müjdeci olarak gönderdiğini belirtir. Bilindiği gibi rüzgâr, atmosferde meydana gelen meteorolojik değişmeler sonucu meydana gelir ve eser. Yüce Allah rüzgârı bu şekilde kendisinin meydana getirdiğini ve yağmurdan önce onu haberci olarak gönderdiğini söyler.
Yani rüzgârı meydana getiren öznenin kendisi öznenin olduğunu belirtir. Her şeyin yaratıcısı, sahibi ve hâkimi olması acısından bu ne kadar doğru ise rüzgârın meteorolojik değişimler sonucu fiziksel yasa çerçevesinde meydana geldiği de o kadar doğrudur. Bu değişimlere göre, rüzgârın kimi yerde yavaş, kimi yerde hortum, kimi yerde şiddetli fırtına şeklinde estiği bilinmektedir.
Bu şartlar nerede ve ne zaman oluşursa, rüzgâr aynı şekilde eser. İşte bu, Allah’ın, rüzgâr hareketlerini düzenleyen tabiat yasasıdır.
Evrenin işleyişini düzene ve ölçüye bağlamak için bu yasaları da kendisi koymuştur.
YAĞMUR’UN: Oluşumu nasıl olmaktadır, Rüzgârlar eser ve yağmuru müjdeler. Yağmurun, güneşin ısıtmasıyla suların buharlaşması ve yükselen buharların atmosferde yoğunlaşarak oluşan bulutlardan tekrar su halinde yere inmesiyle oluşturduğunu biliyoruz. İnen bu sular sıcaklıktan kurumuş olan toprağı canlandırır ve canlılara yarar sağlayan her türlü çiftten ürünler yetiştirir. Bu da Allah’ın varlıklara rahmetidir. Onun için rahmetinin önünde müjdeci olarak gönderir, buyurur. Bu da tabiat yasalarına göre gerçekleşmemektedir.
Allah’ın tabiat yasasına göre meydana gelen olaylar zincirinin bir halkasıdır. Allah, rüzgârları yağmurun habercisi olarak gönderiyor, yağmur yağıyor, yeryüzü dirilerek canlılar için bitkiler yetiştiriyor, bunlar insanlar ve hayvanlar için rızık oluyor ve insanlar bu rızkı elde etmek için çalışıyor.
Bütün bu olaylar Allah’ın yarattığı ve tabiatta eğemen kıldığı yasalara göre ilgili şartlar altında meydana gelmesine rağmen onları kendisinin yaptığını söyler.
Yağmurun az yağdığı yerlerde yağmurun az yağması maddimidir yoksa manevimidir. Bunu çok düşünmek gerekir.
Sebebi ilahimidir, yoksa o yerin çevreyle ilgili durumu ve insanların doğaya sorumsuzluğumudur. Yağmurun az yağması bozulan dengelerin sebebimidir. Yoksa toprak anaya ihanet ve sadakatsizliğimidir.
Değer verilmeyen varlıklar yok olur yok edilirle, Zira toprak bizim rızık sahamızdır. İlk insan toprağı eker biçer, hayatını inşa ederdi. İnsan toprağa değer verirse korursa rahmet alır. Yağmura davet çıkarılır. Daveti alan, yağmuru da, Yüce Allah gönderir.
Zira Allah insan’ın emeğini boşa çıkarmaz. Kullarına rahmetini gönderir. Yağmurun yağmasına sebep gerekir, şartlar yoksa sebepler bozulmuşsa, suda yoktur veya azdır.
Tarih de bazı milletler yağmurla yok olmuşlar (Tufan ) şımarıp azmışlar bir türlü dengeli ve sorumlu olamamışlar. Ahlaki bozulmalar ya da doğayı tahrip etmişler şimdi de öyle değilmi. Yüce Allah yiyiniz içiniz sakın ha israf edip, dengeyi bozmayın denge ölçü sorumluluk varsa hayat var. Bütün bunlar yoksa bozulmuşsa, sıkıntı tuğyan vardır.
Kaynaklar: çeşitli Kuran, tefsirleri ve bu konuyla ilgili kitaplar
Yorumlar
Kalan Karakter: