ŞERİAT NE DEMEKTİR
Yayınlanma :
04.01.2016 07:56
ŞERİAT: Şeriat’ın sözlük anlamı şudur. Doğru yol, Hak din yolu, Büyük geniş cadde, Nur, Aydınlık yolu, ışık, Kuran’ı kerimin hükümleri, Allah’ın ilahi yasaları. Dinin dışa yansıyan görüntüsü ve dünya ile ilgili hükümlerin tamamı. Şeriatla eş anlamlı olan şer, şer-i kelimesi aynı kökten gelir.
Şeriat Allah’ın kanunlarımıdır?
Arapçada kanun yasa, hukuk ve töre gibi anlamlara gelen bu sözcük, bazen yol yöntem anlamında da kullanılıyor. Yani Arapçada kanuna yasaya hukuka şeriat deniliyor. Bu kanun kimin ve nerenin olursa olsun aynı adı alıyor.
İşte Arapçada orman kanunu; Şeriat’ül Gab veya Şeriat’ül Gabeti; Arapçada şeriat ile aynı kökten gelen Şari sözü de hem kanun koyan hem de ana yol cadde anlamına geliyor.
Sözün özü Arapçada şeriat doğrudan doğruya Allah’ın konunu yasası anlamına gelmez. Her türlü yasaya, kanuna, hukuka şeriat denilir.
Şeriat kelimesi diğer dinler içinde kullanılır, mesela Musa’nın şeriatı. Zerdüşt şeriatı. Ancak şeriat sözcüğü diğerlerine göre daha çok şöhret kazanmış, bütün emir ve yasakları ve diğer hükümleriyle İslam dini karşılığında kullanılmıştır.
Biz önceki kitaplarda, şeriatlarda yer olan bir hükmün yerine başka bir hüküm getirdiğimizde-ki Allah hangi hükmü ne zaman indireceğini çok iyi bilir. O kâfirler Peygamber’e Bu dini sen uyduruyorsun derler, Yo, o gerçek şu ki onlar Allah’ın vahiy gerçeğini bilmiyorlar. 16-Nahl/101.
Ey Peygamber deki, onlara Bu Kuran’ı Ruhu-ı Kudüs Cebrail, rabbin katından insanlara doğru yolu göstermek gibi çok esaslı bir maksatla indirmektedir ki müminler onun sayesinde güç kazanırlar. Çünkü Kuran Allah’a yürekten teslim olmuş kimseler için hem bir rahmet kaynağı hem de bir müjdedir. (16-Nahl/102.)
Şeriat, hakikate teslim olanların yoludur. İslam bir adına da şeriat derler.
Türkiye gibi kimlik krizi yaşayan ülkelerde, dine karşı olduğunu söyleyen gerçekte hangi dine, karşı olduğu şeyin gerçeğini bilmeden din ve dini değer karşıtlığı yaptığını sananlar, gerçekte dine mi yoksa töreye mi, ibadete mi yoksa âdete mi ait olduğunu araştırıp soruşturmadan, hemen dine ve dini değerlere saldırmaya kalkışmamayı öğrenmelidirler. Din cahili insanlar, Şeriat’ın manasını bilmediği için, Al görmüş arena boğası gibi saldırmaktalar.
Onlar Allahın hidayet nurunu üfürükleriyle söndürmek istiyorlar, Allah ise dinini tamamlamak dışındaki bir seçeneğe asla izin vermeyecektir. Tabi ki inkâr edenler istemese, de. 9-Tevbe/32.
O dur dinin tümünü kendisine bildirmek için, Elçisi’ni doğru yol bilgisiyle ve hak din ile gönderen. Tabi ki şirke gömülüp gidenler hoşlanmasa da. Tevbe/32.
İslam’ın iki kanadı vardır, Biri insan Allah ilişkisinin ekseni, kaburgası olan Tevhit inancı. Bir diğeri ise insan’ın, insani olan ilişkisinin temeli olan Adalet, merhamet ve hoş görüdür.
Bu gün sizin için dininizi kemale erdirdim ve Nimetimi tamamladım. Ve sizin için Din olarak İslam da razı oldum. 5-Maide/3.
De ki Allah’a dininizi siz mi öğreteceksiniz ama Allah göklerde ve yerde ne varsa hepsini bilir Zira Allah her şeyi ayrıntısıyla bilendir. 49-Hucurat/16.
Dinin ikmali, bir şeyin ikmal edilmesi, Cevherinin de kemale ermiş olmasıdır. İkmal edilen din’in Adı İslam’dır. Bu yol insan’ın Allah’a aracısız teslim olmasıdır. Zira insandan beklenen gönüllü ve iradeli itaattir. İslam dininin kemale ermesi bitmiştir.
Ancak insanların kemale ermiş olan, Dini İslam’ın anlaşılması Kıyamete kadar devam edecektir. İnsanların İslam dinini anlaması henüz istenilen kıvama gelmemiştir.
İslam dininin bugün tebliğe değil, Model insanlara ihtiyacı vardır. Asrı sadet dönemi hariç, İslam ümmeti hiçbir çağda model olamadılar. Örnek toplum olamadılar. Bugün aramızda kaç tane model ve örnek görünümlü insan vardır. İnsanların dilinde İslam dini vardır, ama eylem adına hiçbir şey yoktur.
İman imtihan olmaktır. Ne cehennem Yahudiler ve Hıristiyanlar için, nede cennet Müslümanlarındır. Belki de Müslümanlar Yahudileşecek, Hıristiyanlar Belki de imana gelip Müslüman olacaktır. Bunun garantisi yoktur.
Biz sırf dünya nimetlerini isteyenlere de, ahretteki mükâfata kavuşmak isteyenlere de Rabbinin lütuf ve nimetleri insanların bir kısmına mahsus değildir. 17-İsra/20.
Müslüman’ın görevi çıkarını bir tarafa bırakarak diğer insanların örnek olmaya çalışacak. Model ve örnek olması da diğer insanların gönlünü kazanmasıdır. Dinin jandarması olmayınız, Din bütün insanların ortak inancıdır. İnancınızı bir başkasına dayatmayınız.
Dini dosdoğru tutunuz. (42-Şura/12.)
Kuran’da ve bazı hadislerde geçen bir kısım had ve tazir cezalarını Allah’ın değişmez ve evrensel şeriatı gibi kabul etmek görüleceği üzere doğrudan doğruya Kuran’a aykırıdır. Bunun bu şekilde kabul edilmesi aslında Kuran’a rağmen bir şeriat icat edilmektedir. Bu icadın mucitleri de Arap Emevi güdümlü bir kısım sözde ulemamızdır.
Şeriat sözünü İslam hukuku olarak kullananlar da vardır. İslam hukuku denildiğinde tarihsel olarak dört ana Sünni Fıkıh ekolü görüşleri kastedilmektedir. Özellikle de sufi İslami akımlar, şeriat sözünü çoğunlukla olumsuz anlamda kullanmışlardır.
Bu noktada büyük Sufi ozan Yunus Emre nin Şeriat oğlanları nice yol keser, bana hakikati denizde bahri oldum yüzerim, sözünü anımsatmakta fayda görüyorum.
Şeriat oğlanlarının sicilleri kabarıktır?
Zeydilik akımının kurucusu peygamber torunu İmam Zeyd’i işkence ederek Öldürenler onlardır.
Seyyid Nesimi nin derisini yüzerek katledenler onlardır.
Hallaç-ı Mansur’un enelhak çığlığını idam urganıyla boğan onlardır.
Şeyh Bedrettin’in cansız bedenini Serez çarşısında günlerce urganda asılı bekletenler onlardır.
Pir Sultan Abdal’ı darağacına asan anlardır.
Saltanat için kardeş katiline fetva veren onlardır. Daha binlerce on binlerce örnek var.
Kerbela da peygamber torunu Hazreti imam hüseyninin boynunu kesen kılıç şeriat kılıcıdır. Ve arkasından şeriatın kestiği parmak acımaz derler,
Hâlbuki Kuran Allah’ın gerçek yasalarına Allah’ın sünnetullah diyor.
Şeriat hakkında Kuran kerimlerim ayetleri: (Şura süresi/13-21.) (Maide süresi/48.) (Caşiye süresi/-18) . (Rad süresi/38.) (Nahl/101.)
Daha fazla bilgi için, İslam bu Muhammedi İslam kitabı Cemil Kılıç.
Şeriat Allah’ın kanunlarımıdır?
Arapçada kanun yasa, hukuk ve töre gibi anlamlara gelen bu sözcük, bazen yol yöntem anlamında da kullanılıyor. Yani Arapçada kanuna yasaya hukuka şeriat deniliyor. Bu kanun kimin ve nerenin olursa olsun aynı adı alıyor.
İşte Arapçada orman kanunu; Şeriat’ül Gab veya Şeriat’ül Gabeti; Arapçada şeriat ile aynı kökten gelen Şari sözü de hem kanun koyan hem de ana yol cadde anlamına geliyor.
Sözün özü Arapçada şeriat doğrudan doğruya Allah’ın konunu yasası anlamına gelmez. Her türlü yasaya, kanuna, hukuka şeriat denilir.
Şeriat kelimesi diğer dinler içinde kullanılır, mesela Musa’nın şeriatı. Zerdüşt şeriatı. Ancak şeriat sözcüğü diğerlerine göre daha çok şöhret kazanmış, bütün emir ve yasakları ve diğer hükümleriyle İslam dini karşılığında kullanılmıştır.
Biz önceki kitaplarda, şeriatlarda yer olan bir hükmün yerine başka bir hüküm getirdiğimizde-ki Allah hangi hükmü ne zaman indireceğini çok iyi bilir. O kâfirler Peygamber’e Bu dini sen uyduruyorsun derler, Yo, o gerçek şu ki onlar Allah’ın vahiy gerçeğini bilmiyorlar. 16-Nahl/101.
Ey Peygamber deki, onlara Bu Kuran’ı Ruhu-ı Kudüs Cebrail, rabbin katından insanlara doğru yolu göstermek gibi çok esaslı bir maksatla indirmektedir ki müminler onun sayesinde güç kazanırlar. Çünkü Kuran Allah’a yürekten teslim olmuş kimseler için hem bir rahmet kaynağı hem de bir müjdedir. (16-Nahl/102.)
Şeriat, hakikate teslim olanların yoludur. İslam bir adına da şeriat derler.
Türkiye gibi kimlik krizi yaşayan ülkelerde, dine karşı olduğunu söyleyen gerçekte hangi dine, karşı olduğu şeyin gerçeğini bilmeden din ve dini değer karşıtlığı yaptığını sananlar, gerçekte dine mi yoksa töreye mi, ibadete mi yoksa âdete mi ait olduğunu araştırıp soruşturmadan, hemen dine ve dini değerlere saldırmaya kalkışmamayı öğrenmelidirler. Din cahili insanlar, Şeriat’ın manasını bilmediği için, Al görmüş arena boğası gibi saldırmaktalar.
Onlar Allahın hidayet nurunu üfürükleriyle söndürmek istiyorlar, Allah ise dinini tamamlamak dışındaki bir seçeneğe asla izin vermeyecektir. Tabi ki inkâr edenler istemese, de. 9-Tevbe/32.
O dur dinin tümünü kendisine bildirmek için, Elçisi’ni doğru yol bilgisiyle ve hak din ile gönderen. Tabi ki şirke gömülüp gidenler hoşlanmasa da. Tevbe/32.
İslam’ın iki kanadı vardır, Biri insan Allah ilişkisinin ekseni, kaburgası olan Tevhit inancı. Bir diğeri ise insan’ın, insani olan ilişkisinin temeli olan Adalet, merhamet ve hoş görüdür.
Bu gün sizin için dininizi kemale erdirdim ve Nimetimi tamamladım. Ve sizin için Din olarak İslam da razı oldum. 5-Maide/3.
De ki Allah’a dininizi siz mi öğreteceksiniz ama Allah göklerde ve yerde ne varsa hepsini bilir Zira Allah her şeyi ayrıntısıyla bilendir. 49-Hucurat/16.
Dinin ikmali, bir şeyin ikmal edilmesi, Cevherinin de kemale ermiş olmasıdır. İkmal edilen din’in Adı İslam’dır. Bu yol insan’ın Allah’a aracısız teslim olmasıdır. Zira insandan beklenen gönüllü ve iradeli itaattir. İslam dininin kemale ermesi bitmiştir.
Ancak insanların kemale ermiş olan, Dini İslam’ın anlaşılması Kıyamete kadar devam edecektir. İnsanların İslam dinini anlaması henüz istenilen kıvama gelmemiştir.
İslam dininin bugün tebliğe değil, Model insanlara ihtiyacı vardır. Asrı sadet dönemi hariç, İslam ümmeti hiçbir çağda model olamadılar. Örnek toplum olamadılar. Bugün aramızda kaç tane model ve örnek görünümlü insan vardır. İnsanların dilinde İslam dini vardır, ama eylem adına hiçbir şey yoktur.
İman imtihan olmaktır. Ne cehennem Yahudiler ve Hıristiyanlar için, nede cennet Müslümanlarındır. Belki de Müslümanlar Yahudileşecek, Hıristiyanlar Belki de imana gelip Müslüman olacaktır. Bunun garantisi yoktur.
Biz sırf dünya nimetlerini isteyenlere de, ahretteki mükâfata kavuşmak isteyenlere de Rabbinin lütuf ve nimetleri insanların bir kısmına mahsus değildir. 17-İsra/20.
Müslüman’ın görevi çıkarını bir tarafa bırakarak diğer insanların örnek olmaya çalışacak. Model ve örnek olması da diğer insanların gönlünü kazanmasıdır. Dinin jandarması olmayınız, Din bütün insanların ortak inancıdır. İnancınızı bir başkasına dayatmayınız.
Dini dosdoğru tutunuz. (42-Şura/12.)
Kuran’da ve bazı hadislerde geçen bir kısım had ve tazir cezalarını Allah’ın değişmez ve evrensel şeriatı gibi kabul etmek görüleceği üzere doğrudan doğruya Kuran’a aykırıdır. Bunun bu şekilde kabul edilmesi aslında Kuran’a rağmen bir şeriat icat edilmektedir. Bu icadın mucitleri de Arap Emevi güdümlü bir kısım sözde ulemamızdır.
Şeriat sözünü İslam hukuku olarak kullananlar da vardır. İslam hukuku denildiğinde tarihsel olarak dört ana Sünni Fıkıh ekolü görüşleri kastedilmektedir. Özellikle de sufi İslami akımlar, şeriat sözünü çoğunlukla olumsuz anlamda kullanmışlardır.
Bu noktada büyük Sufi ozan Yunus Emre nin Şeriat oğlanları nice yol keser, bana hakikati denizde bahri oldum yüzerim, sözünü anımsatmakta fayda görüyorum.
Şeriat oğlanlarının sicilleri kabarıktır?
Zeydilik akımının kurucusu peygamber torunu İmam Zeyd’i işkence ederek Öldürenler onlardır.
Seyyid Nesimi nin derisini yüzerek katledenler onlardır.
Hallaç-ı Mansur’un enelhak çığlığını idam urganıyla boğan onlardır.
Şeyh Bedrettin’in cansız bedenini Serez çarşısında günlerce urganda asılı bekletenler onlardır.
Pir Sultan Abdal’ı darağacına asan anlardır.
Saltanat için kardeş katiline fetva veren onlardır. Daha binlerce on binlerce örnek var.
Kerbela da peygamber torunu Hazreti imam hüseyninin boynunu kesen kılıç şeriat kılıcıdır. Ve arkasından şeriatın kestiği parmak acımaz derler,
Hâlbuki Kuran Allah’ın gerçek yasalarına Allah’ın sünnetullah diyor.
Şeriat hakkında Kuran kerimlerim ayetleri: (Şura süresi/13-21.) (Maide süresi/48.) (Caşiye süresi/-18) . (Rad süresi/38.) (Nahl/101.)
Daha fazla bilgi için, İslam bu Muhammedi İslam kitabı Cemil Kılıç.

YAZARIN DİĞER YAZILARI
Yorumlar
Kalan Karakter: