üvey kızını öldürmekle suçlanan
leyla bin abdulmuttalip basim isimli bir kadın..
yolun ortasında, bir erkek tarafından
kılıçla boğazı kesilerek vahşice katledildi..
ağlayan, yalvaran, sokağın ortasında
yere yuvarlanarak yatırılan bir kadıncağız..
çaresizce "lâilâhe illallah, ben öldürmedim" diye yırtınıyor..
onu kontrol eden 6-7 üniformalı erkek..
elinde 1 metre kadar kılıç bulunan bir erkeğin
rahat tavırlarla sürükleye sürükleye yere yatırdığı
kadıncağızın sol eliyle başını tutarken
sağ elindeki kılıcıyla tavuk keser gibi kesmesi,
vahşice boğazlaması, bir kadını, bir insanı..
cellat insan değil, sakin ve vahşi bir hayvan gibi..
seyredenlerde tuhaf ve vahşice haz alma ifadeleri..
haa bu arada,
2011 yılında 5 yaşındaki minicik öz kızına
tecavüz edip işkence yaparak öldüren ghamdi isimli
bir vaiz için geçtiğimiz yıl 8 yıl hapis! cezasıyla yetinilmişti..
siz hiç suudî/kraliyet ailesine mensup olup da
değil böyle bir vahşet sözde bile olsa
ceza uygulanan tek bi'kişi duydunuz mu..?
myanmarlı fakir güçsüz bir kadın üzerinden
ağır cezalarla ve sözde adalet tesisi maskesiyle,
gerçekte "iktidarı koruma adına güç gösterisi" bunlar..
dünyanın herhangi bir yerinde vahşet, örneğin,
paris-charlie hebdo örneği karşısında ayağa kalkarak
demokrasi ve insan hakları havariliğine soyunanların,
uzun yıllardır dostâne sıcak ilişki içinde bulundukları
suudi arabistan'dan gelen bu ve benzeri vahşet görüntülerine,
zerre vicdanı olanın donup kaldığı dehşet manzaralarına
yıllardır sessiz kalması, neyin göstergesi dersiniz..?
yoksa işbirlikçiliğin suçüstü hâli mi diyelim..?
arap yarımadası, müşrikler dönemi..
küçücük kız çocuklarını
diri diri toprağa gömerken kılı kıpırdamayan,
zerrece merhamet hissi uyanmayan vahşet profili ile
bu tablo arasındaki çetin benzerlik irkiltiyor insanı..
* boko haramın yaptığı gibi,
10 yaşındaki kız çocuğunu canlı bomba yapıp
pazar yerinde patlatanların islâmla ilişkisi nasıl kurulabilir..?
* iki hafta önce nijerya'da kadın, yaşlı, çocuklar dahil
iki binden fazla müslümanı katleden boko haramcıların
islâmla aralarında nasıl bir bağ kurulabilir..?
* başka mezhepten camileri türbeleri bombalayıp,
"A.ın izniyle mekke'de taşlara ibadet edenleri(hacıları) öldürecek
ve A.ın yerine ibadet edilen kâbe'yi yıkacağız" diyenlerin,
* "maliki askerlerinin eş ve kızları militanlara helaldir" diyenlerin,
* kestikleri insan başı ile top oynarken pis pis sırıtanların,
* hristiyan veya alevi diye canice insan katledenlerin
hangi dinî ve insanî değerle ilişkisi olabilir..?
* peçe takmadığı için katledilen yarow'un vebâli,
yalnızca katil sürüsü somali-şebabcılarda mı..?
* pakistan-peşaver'de okul basıp
132'si çocuk 148 kişiyi katlettikten sonra,
"çocukları öldürdük şimdi ne yapalım" diyen,
bokocularla yarışan tâlibanı kim islâmî veya insanî bulabilir..?
* nijerya gwoza-bama kasabasında
okul yatakhanesini basarak çoğu kadın ve çocuk
onlarca masum sivili katlettikten sonra,
"bundan sonra öldürme, boğazlama, yoketme ve bombalama
işgal ettiğimiz her yerde tek dinî vazifemiz olacak" diyen,
kin-nefret-intikam fışkıran vahşetine dinî kılıf giydiren
boko haram militanının sadece islâmiyet için değil
insanlık için nasıl bir tehdit olduğu görülebiliyor mu..?
bunların dinî içerikli bağırtılar(nidâ değil) eşliğinde
yapılmış olması, vahşeti meşrulaştırabilir mi..?
ambalaj, içerindeki pisliği temizleyebilir mi..?
müşrikler ile bunlar arasında bi'fark kaldı mı..?
sözde suçlu bulunarak idama mahkum edilen kadının
boğazlanma şekli hiç de yabancı değil..
el-kaidecilerin öldürme şekillerine,
ışidcilerin öldürme biçimlerine,
boko haramcıların ve aynı yoldan gidenlerin
öldürme biçimlerine bakıldığında ne görünüyor biliyor musunuz,
efendimiz(sav)den önceki dönemin örf ve âdetlerini,
müşrikler dönemindeki katletme şekilleri..
câhiliye dönemi âdeti, vahşet kültürü..
efendimiz(sav)in dünyaya tanıttığı
barış ve güvenlik ve huzur dini islâmı değil
câhiliye dönemi savaş ve güvensizlik ve korku dönemini,
müşrikler dönemini seyrediyoruz adeta..
din, toplumun örf ve âdetlerini yok saymaz,
kurallarıyla çatışmadığı ölçüde kucaklar..
örf ve adet ve alışkanlıkların,
toplumsal birikimin kısa adı olan kültür
din ile çatışmadığı ölçüde makul ve makbuldür,
çatıştığı ölçüde akıl dışıdır, din dışıdır, kabul edilmez..
kültür dinin kurallarını tanımayıp ötelerine geçtiği,
temel dinî ve insanî değerleri yok saydığı ölçüde
ortada dinden uzaklaşma vardır..
islâm düşmanlarına verdikleri malzemeyle
milyonlarca müslümanın kanına girilmesine bahane oluşturanların,
hizmetkârlık ettikleriyle kirli ilişkilerini sorgulayalım,
ama asıl islâmla ilişkilerini sorgulayalım, ki
bu bataklığın kurutulması mümkün olabilsin..
din ile kültürü ayırd edemeyenlerin,
kültürde olanları dinden kabul etmeleri,
kültürde olanlarla din adına karşılık vermeleri,
dananın kuyruğunun koptuğu nokta işte burası..
ülke yönetenlerin, din adına ahkâm kesenlerin, aydınların
bu kırılma noktasını görmemeleri,
kendilerine kulak verenleri uyarmamaları halinde
yeni yeni militanları görmek sürpriz olmaz..
bu ölümcül noktayı gördüğü halde
şu(?) veya bu(?) nedenle susarak geçirenlerin
doğacak sonuçların ortağı olacağını söylesek haksız mıyız..?
E-Posta: [email protected]
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: